06 February 2015

Menghitung Hari . Welcome My Baby :)

Assalamualaikum~

harini dah masuk 39 minggu 3 hari .
harini jugak last aku keje .
hari Selasa 10 Februari bersalin .
macam mana aku tau hari Selasa aku bersalin?

ceritanya cenggini....

kelmarin aku pegi checkup kat klinik .
macam biasa lah , checkup tiap minggu .
untuk yg ke-39 minggu .
doktor Azlina tu scan ,
dua kali dia cuba scan tapi error .
sebab tak dapat nak ukur size baby .
besar sangat katanya .
masa tu dah mula rasa risau dah .
sebab aku ada baca sebelum ni , kalau baby besar sangat , doktor akan suruh bersalin je .
tapi aku diamkan je, tunggu doktor cakap apa . huhuhuuu

disebabkan aku cadang nak bersalin kat Hospital Sg, Buloh ,
doktor Azlina pun bagi surat untuk aku refer kat sana .
baby besar . nak tau sama ada aku boleh bersalin normal atau operate .
aduhaii cuaknyaa ....

so esok pagi tu pun aku n husband pegi hospital .
ramai takyah cakap la berjam-jam aku tunggu .
sampai turn aku ,
doktor tu pun scan ,
sama jugak , tak dapat nak ukur sebab baby aku ni bambam .

dia panggil doktor pakar untuk scan .
sama jugak tak dapat ukur .
tapi mungkin sebab dia ada title "pakar" kan ,
dia anggar je berat baby aku .
lebih kurang 4.2kg
besar tak besar tak ?
hehehe

Doktor Pakar : " So kita operate lah .. "
aku dengan spontannya ( serious tak sengaja )
Aku : " Tipuuu .. "
Doktor Pakar : * macam tergamam dengan ayat aku tu . *
" ini bukan tipuu .. you boleh bersalin normal , tapi risikonya ialah bila you teran , kita takut bahu baby patah , sebab dia besar . baby juga boleh kehilangan oxigen sebab mungkin you akan ambil masa yang lama untuk keluarkan dia .. okay? "
Aku : okay ... * pandang husband *
aku pun tak sangka aku tercakap camtu kat doktor . macam kawan-kawan plak kan hihihi suka hati aku je kan....

so lepas tu , doktor set tarikh operation .
masa tu aku rasa macam tak boleh terima je apa yang doktor tu cakap.
sebak sangat masa tu.
tapi aku n husband kena la setuju untuk operate .
demi kesihatan dan keselamatan baby .
taknak la apa-apa yang buruk jadi kan .

pastu aku n husband pun duduk la kat kerusi sementara tunggu doktor buat surat .
masa tu aku pun berjuraian la ayaq mataaa ..
husband aku tanya kenapa aku menangis tapi aku macam tak boleh nak cakap .
aku nangis - lap - nangis - lap je keje aku masa tu .
kesian dia cakap sorang-sorang hahahahaha

Memang besar agaknya perut aku ni sebab ramai duk tengok perut aku bila aku jalan .
Kalau letak tabung sape tengok perut kena bayar, mesti dah kaya dah aku haahaha ..
Ada la 3 4 orang tanya,
" kembar ke? "
" sorang jee "
" sorang? Besarnyaa "
Ok ok ok ramainya cakap kembar .
InsyaAllah lepas ni .
Eh eh eh ehhhhhhh
Hehehehe

pastu dalam kereta on the way nak pegi makan .
call la family untuk inform berita ni ..
pastu pegi la bedal makan .
makan la nak makan apa .
sebab nanti pantang kena pantang betul2 ..
lepas bedal semua , husband kata nak bawak pegi taman kat tepi Setia City Mall tu .
bukan nak sweet2 ke hape ye .
cuma nak tenangkan fikiran je hehehe ..

kitorang duduk dalam kete je .
haa masa tu berjuaraian laa lagi skali ayaq mata aku ni dah macam air terjun .
apa yang buat aku sedih sangat tu ?
alahaii malu pulak nak cakap . hahahaa

sebenarnya aku ni kuat berangan .
daripada hari yang dapat tau je aku pregnant haritu ,
aku dah berangan dah .
nanti aku bersalin nanti , husband kat sebelah pegang tangan aku . pastu kalau aku tak larat , husband la yang kuatkan aku , ajar aku cara bernafas masa teran . pastu husband cakap ,
" push lagi sayangg ! push sayang ! ( sambil usap-usap dahi )
haaa gituu . alaa yang macam dalam drama tuuu ...
hahahahaha teruk kan aku punya berangan tu .

tu la yang buat aku sedih .
operate kat hospital kerajaan husband tak boleh masuk .
aku ni dah la cengeng . menangis je keje hahaha
teghok betoi dah nak jadi mak orang pun kuat nangis .
apadaaaaaa

ok berbalik pada cerita tadi ,
aku luahkan la apa yang buat aku sedih sangat tu dalam kete .
husband aku pun dengar dengar dengar dan dengar .
pastu macam biasalah , mesti lah ada nasihat untuk isteri dia yang lemah ni ..

" jangan la sedih .. bersyukur .. cuba awak fikir balik , orang yang nak sangat ada anak tapi tak boleh ada anak , mesti tak kisah pun kalau dia mengandung tapi kena bersalin operate . At least awak dah ada pengalaman mengandung macam orang lain jugak .. cuma belum ada rezeki nak bersalin normal .. kan kan kan "

betul .. aku pun rasa malu dengan diri sendiri .
apalah aku ni . tak perlu la sedih-sedih .
sebaliknya bersyukur sebab Allah kurniakan anak .
tak kisah la bersalin secara normal atau operate .
asalkan anak aku selamat dan sihat .

itu la suami , bimbing kita supaya kita tak lost ;)

perempuan . kadang-kadang pendek akalnya ...
mesti aku berdosa sebab aku sedih kan .
ampuni aku Allah .

Aku rasa semua orang pun harap bersalin normal..
Macam tu la aku.
Aku siap pegi senamrobik lagi tau.
Konon nak bagi senang bersalin.
Hihihi..
Tapi takpelah.. Belum ada rezeki nak bersalin normal..

itulah ceritanyaaa .. tamat ..
maybe ni last entry kot ..
sebab lepas ni aku berpantang kat rumah sendiri je .
internet takdok . huhuu

doakan kami ye .
Assalamualaikum~



2 comments:

  1. Dah baca. Hahaha. :)

    ReplyDelete
  2. Bila nk update lagiiii? Caesar n normal ade je sakitnya...dont worry...

    ReplyDelete