08 January 2015

35 Minggu dah :)

Assalamualaikum~

harini dah pun masuk 35 minggu lebih ..
lagi beberapa hari je nak masuk 36 minggu
di mana bila dah masuk 36 minggu means get ready je lah untuk bersalin ...
wuwuuu
sesungguhnya aku belum betul-betul ready .
ye ye je muka aku ni macam over confident padahalll....

budak kecik ni pusing agak lambat ..
pusing tu maksud aku , kepala ke bawah ..
aku tak tau sejak minggu ke berapa dia pusing ke bawah ,
tapi ada laa kawan-kawan seperjuangan ( kawan-kawan yang pregnant jugakk )
cakap , 
" eee takutnya... baby kau songsang .. baby aku dah pusing dah .."
" habis lah... kena operate lah kau sebab baby kau songsang.."

dan macam-macam lagi .

padahal masa tu baru 6 bulan .
aku tak ambik port sangat sebabnya doctor aku pun relax je .
sebab walaupun baby dah pusing awal , tak mustahil baby tu boleh pusing jadi songsang balik .
so jangan nak capoiii sangat mulut tu yaaa hehehehe
aku tak marah tau sebab aku gelak kan tadi .. ok

sebelum doctor bagitau yang si kenit dalam perut ni dah masuk ke laluan ,
aku dah pun rasa perubahan tu .
ngilu , sakit , pedih , geli semua ada .
paling susah nak bangun .
dan sakit bila terasa macam dia tolak-tolak .
macam tak sabar nak keluar dah gayanye hahaha

sabar ye baby :)

nervous . tipu la kalau tak nervous .
lagi-lagi first time .
doa aku agar Allah tolong aku
mudahkan proses bersalin ni
sihatkan anak kami

menunggu hari .
hari-hari fikir pasal bersalin .
mampu tak aku ?
mampu tak aku tahan sakit yang orang kata sakit teramat sangat tu ?
Allah .. tolong aku .

aku harap husband aku sentiasa ada kat sebelah aku masa bersalin nanti .
supaya aku dapat gigit tangan dia untuk kurangkan sakit tu hahahaha

main-main pulak ye . :P

ok lah .
nanti aku update lagi

tata

2 comments: