16 June 2011

ROKOK. macho ke?

gi sini, asap.
gi sana, asap.
dah la busuk, bahaya plak tu.
kalau dulu, bila nampak perempuan isap rokok,
kite akan fkir mcm2..
ade yg tgk dia atas bawah atas bawah.
ade yg bisik2 dgn kwn sblah, duk mengate pmpuan tu.
ade yg geleng2 kpala.
dan ade yg ckp, "fuyohh sempoi gile awek tu ! mcm ni la yg aku nak!"
TAPI ! tapi skrg lain..
bersepah2 perempuan yg isap rokok.
nak share cter skit..
aku pnah tgk ade sorang perempuan ni kat kedai makan.
relax je dia isap rokok dpn anak dia yg mcm umur 3 tahun tu.
pastu siap hembus asap kat muka anak dia, konon2 bergurau.
pastu suami dia dtg dan senyum kat dia..
oooo nampaknye suami dia mmg tau dia isap rokok...

skrg ni ade plak rokok elektronik.
ade yg bentuknye mcm pen. bila isap, ade lampu.
hahaa mcm mainan budak2 je..

ni haa...




DAN! paling aku x paham, kenape tayangkan mcm2 amaran?
kat kotak rokok letak mcm2 gambar.
kat atas rak rokok amaran lagi.
kenape tak terus hentikan penjualan rokok?
kalau jawapannye - rokok laku, negara maju.
aku rase jawapan tu langsung TAK KONKRIT !

buat kawan2 yg isap rokok,
benti laa.. kan rokok dah mahal..
serious aku ckp, TAK MACHO LANGSUNG !
aku x tau laa kenape ramai lelaki rase dia macho bila tgh isap rokok.
xde pekdah pon...bakar duit je.
paling aku bengang kalau asap rokok tu kene muka aku..
paneeehhh hati aku..
ok dah. abis membebel....

haaa.. ni baru macho !! hahaha

No comments:

Post a Comment