23 May 2011

kau pergi jua

sejak bberape hari ni aku asyik teringat arwah kwn aku..
dah dkat stahun kot aku x mimpi dia..
maybe dia tenang kat 'sana'..

tadi aku saje bukak myspace dia, sbb dia xde facebook.
nak menangis aku bila tgk profile dia.
dia letakkan aku org first dlm Top Friend dia.
pastu dlm photo album dia,
ade gmbar aku ngn dia, caption dia " best friend <3 "
yes kau mmg best friend aku..
aku rindu kau ssgt.. tp rindu ni aku x leh nak luahkn kat kau.

kami duduk sblah2 dlm kelas. gi mane2 brdua..

mimpi dia mmg watkan aku menangis teresak2 aritu..
aku rse mcm tu bkn mimpi..
org ckp kalau dlm mimpi tu arwah brcakap, mknenye tu bkn arwah..
tp aku rse mcm tu btul2 dia...

dlm mimpi tu, aku nampak dia kat skolah.
dia pakai baju sukan putih, tudung krim. (seluar aku x ingat)
aku trkejut tgk dia.
aku trus pgi kat dia, aku peluk dia kuat2.
aku ckp sambil nangis, "akma.. aku rindu kau sgt2.. aku ingat kau dah xde.."
then dia ckp, "aku ade laa.. aku xde gi mane2 pun..jgn la sedih ea..aku tipu je ckp aku da xde.."
aku btul2 rse yg aku tgh peluk dia..

tiba2 aku trjaga dr tido..
aku still rse aku tgh peluk dia. pastu baru aku sedar yg td tu mimpi..
aku menangis truk, mama aku nampak n tenangkan aku..
aku harap sgt yg dlm mimpi tu btul2 dia..
sampai hari ni, aku x penah lg mimpi dia..

kpd allahyarhamah Nur Akma Azmeira, aku tau kau x baca bnde ni.
mcm2 aku nak ckp kat kau..
padang taman umah dah xde org main netball lg.
kalau dulu tiap ptg kul 5 msti kite gi main netball dgn yg lain.
tp skrg dah xde..kosong..
bila aku on YM aku, aku slalu tgk nama kau..
kau mntak aku yg watkan YM kau..
aku harap sgt kau akan on9 dan yg on9 tu kau..
mustahil kan?
kalau dulu kau ade, hari2 kau call kat telefon umah.
kalau tgh cuti, lame sgt kite borak kat telefon umah.
ade skali tu masa form 2,
kite borak smpai 20minit padahal japgi nak jmpe jgak kat skolah.
tp tiap hari aku ngn kau pun, aku x pnah ckp yg aku syg kau ke, ape ke..
bila kau dah xde, baru aku nk ckp..
kalau kau ade skrg, aku nak ckp yg aku syg kau..
aku menangis lg skrg tringatkan kau..

kau tetap kawan baik aku walaupun kau xde lg kat dunia ni..
aku doakan kau tenang kat sana.. :'(

1 comment:

  1. ya Allah.. sebaknye baca... rasa mcm nak nangis. semoga Allah ampunkan segala dosanya dan tempatkan arwah di syurga firdaus

    ReplyDelete