Assalamualaikum~
dugaan ada di mana-mana...
hehehe siapa yang dah kawin mesti faham perasaan orang yang dah kawin
so entry ni untuk bakal pengantin boleh...
yang dah kawin pun boleh..
blog aku ni kadang-kadang macam diary aku gak .
tapi diary yang boleh dibaca oleh semua orang .
tu bukan diary namanya !!
ok . bye
aku nak mengajak korang semuaaa supaya jadi lebih sensitif terhadap beberapa perkara.
bukan la nak kata aku ni baik sangat .
tapi disebabkan aku dah pernah kena ,
dan aku pulak sangat caring orangnya
*wekk ! muntah hijau
aku taknak orang lain kena
wowww baiknya Anis ...
* gosok kepala sendiri
DUGAAN SEBELUM KAWIN
Badan Kurus VS Badan Gemuk
ada orang sebelum kawin stress gila babas
bak kata orang ,
mandi tak kenyang , makan tak basah . eh ehh
yelah , mungkin masa dekat-dekat nak kawin tu la dia diuji dengan masalah yang menimbun .
maka kuruslah badan beliau
lagi kurus dari mentadak mentadu yang bekerjaya sebagai model .
ni la aku nak habaq mai ...
kawan-kawan bakal pengantin jangan la SELALU SANGAT cakap camni ,
" eeee makin kurus lah kau ni .. "
" kurusnyaaa kau ..... "
" eh pinjam jap badan kau . aku nak buat garisan ni . pembaris aku hilang... " -..-
dan ayat ni !! paling aku benci !
" ehhh kau ni .. makin kurus pulak . orang nak kawin selalunya makin gemuk .. "
dan ayat-ayat cinta di atas jangan lah kawan-kawan ulang sampai 150juta kali macam Fynn Jamal cakap .
sebab kadang-kadang ada antara kawan-kawan kita ni ayat tu saja nak bagi sakit hati .
yelah , orang kata kalau badan berisi ni hati senang ..
habis tuuuu maksud korang yang cakap kurus kurus kurus tu maknanya bakal pengantin tu hati tak senang la?
kan dia nak kawin ..
of course hati senang + bahagia + tak sabar + gatal + miang
haaa hamik kau !! ggggrrr marah ni marah ni
copp !!
ada orang badan gemuk sebelum kawin pun kena jugak .
so aku memang tak paham laa
ape benda yang korang nak komen lagi ??
seeeeeebok je pasal badan orang .
semuaaaaa tak kena .
cuba diam je . shadap !
:( :( :(
DUGAAN SELEPAS KAWIN
Dah Ada Isi ?
biasa la lepas kawin , soalan paling famous ialahhhhhh
" dah ada isi ke? "
soalan tu memang aku dah prepare jawapan dari sebelum kawin .
aku rasa semua orang macam tu . mesti dah prepare .
soalan tu tak ada masalah langsung bagi aku .
yang ada masalah kalau orang cakap camni ,
" belum ada isi ke? lambatnyaaa...."
" kau kawin dah lama kan? belum ada isi lagi ?? "
" Senah tu kawin sama tarikh dengan kau . tapi dia dah pregnant dah weh... "
kalau setakat tanya takpe . serious aku tak kisah .
tapi please la jangan sampai cakap ayat-ayat macam tu .
sebab kita tak tahu sama ada pengantin baru tu boleh mengandung atau tak (mandul)
sorry ye.
kalau betul dia tak boleh mengandung , ayat-ayat tu sangat la boleh mengguris hati dia .
of course ramai yang nak kejar sangat title " bunting pelamin " entah whateverrrr tu kan .
ramai yang nak ada anak .
tapi kalau takdir dia tak boleh , mesti dia sedih kalau orang selalu cakap macam tu .
jagalah kata-kata .
sebab orang yang cakap macam tu pun bukan dia tahu sama ada diri dia tu boleh pregnant ke tak .
so jaga-jaga je mulut tu . takut terpatah balik kat diri sendiri .
Nauzubillah ....
rata-rata kawan aku yang rezeki dapat anak lambat sikit lepas kawin semuanya stress dengan ayat-ayat dari kawan diorang sendiri .
Berat Badan Lepas Kawin
haa ni contoh cerita dari diri aku .
majority orang lepas kawin akan naik berat badan .
aku ni pulak jenis memang susah betul nak naikkan berat badan .
tapi aku ni selera makan macam monsterrrr
sama lah macam suami aku
kurus orangnya
ada pulakkkk orang cakap ,
" kau lepas kawin kurussss je .. orang lain lepas kawin gemuk .. "
" suami kau kurus wehh... kenapa aaa? "
aku ni pulak takde lah nak balas pedas-pedas kan .
aku senyum je siap puji ,
" berisi ye kau dengan suami kau :) "
aku cakap camtu la bagi dia senyap sikit sebab aku dah puji dia..
tapi dibalasnya dengan ayat macam perli aku je ,
" yela.... aku pandai jaga dia .. kau tuu? "
so maksud dia..... aku tak pandai jaga suami aku la ?
serious serious serioussssss
kalaulah ada cctv kat dapur aku
nescaya dia akan suruh aku pulak masak untuk dia
hahahahahaa
dah masak nasi + lauk-lauk , lepas tu aku buat desert lagi tau !
kau hado ?
* belagak jap hehehhh
adaaaa je ayat nak sakitkan hati orang kan .
isk iskk sedih sedihhh !
masing-masing nak belagak dengan kebahagiaan sendiri .
:(
Anak Aku Comel , Anak Kau?
haiii.... dah ada anak pun nak berbunyi lagi ke....
aku pernah terbaca cerita salah sorang kawan aku yang dah ada anak ...
dia cakap dalam facebook je .
anak dia tu belum setahun .
badan anak dia tu tak tembam , tak kurus .
ada pulak manusia komen anak dia .
" anak kau ni kuruuuusss je aku tengok . kau nii.... bagi la tembam sikit... "
aduhai ... ayat tu seolah-olah macam dia tak bagi makan pulak .
sebab tu la dia pun update status sedih-sedih pasal orang komen anak dia .
padahal hari-hari dia jaga bagi makan anak dia .
tak usah la komen anak orang . tengok dulu anak sendiri .
ok lah .
macam dah banyak je aku membebel .
penat penat .
semoga kita semua tak menyakiti satu sama lain .
harap yang kena macam tu.. bersabar lah ye...
kalau tak boleh nak sabar sebab diorang melampau sangat ,
kau debik je diorang .
k byebye
entry ni bukan marah tau .
nanti ada pulaaak orang kata aku marah-marah
ala whateverrrrr la
k byebye lagi sekali
26 August 2014
14 August 2014
wahai nurse .... kenapa lahhh korang ni......
Assalamualaikum~
harini aku nak share pasal something yang jadi kat aku
supaya orang lain tak kena
pengajaran untuk semua
:)
bagi yang dah kawin ,
mesti ada plan nak anak kan
tak kisah la nak lambat atau cepat
bila Allah dah bagi rezeki ,
bersyukur . mesti terus ada baca-baca pasal pregnancy
ada yang ilmu pasal pregnancy ni tak tebal ,
terutamanya yang tak pernah ada anak ,
iaitu takde pengalaman mengandung, bersalin , jaga anak , etc..
so kat sini apa yang aku nak share ,
JANGAN BUAT X-RAY
ini yang jadi kat aku .
aku taknak ia jadi kat bakal-bakal ibu lain
ceritanya camni ,
aku pegi buat medical checkup kat satu klinik sebab aku dapat masuk kerja baru .
so macam biasalah ,
bila sampai klinik , kita kena register nama kat kaunter tu kan
aku pun tulis nama , umur , semua-semua lah .
termasuklah aku TICK kat MARRIED .
bermakna aku dah kawin lah kan .
lepastu , salah sorang staff nurse ( yang bermuka masam tak mesra ) kat situ pun bawak aku pegi timbang berat , tinggi , check BP , check mata dan apa ntah lagi , tak ingat .
lepastu dia bawak aku pegi ke bilik X RAY
bagi yang tak tahu ,
meh sini nak bagitau .
orang yg mengandung TAK BOLEH BUAT X-RAY sebab boleh menyebabkan keguguran .
so bila dah sampai depan pintu bilik x-ray,
aku pun tanya nurse tu .
" kejap , kalau pregnant tak boleh buat x-ray kan? "
dia pun tanya aku balik ,
" pregnant ke? "
dik ooiiii... nasib baik laa 3 hari sebelum aku buat medical checkup tu aku dah baca dalam satu buku yang orang mengandung tak boleh buat x-ray .
buatnya kalau aku tak baca ? apa jadi kalau aku terus ikut je buat x-ray ?
kau pun takde tanya aku sama ada aku pregnant atau tak kan .
bagi aku la ,
( maaf kalau pendapat aku ni salah )
kalau patient tu dah tulis kat borang " SUDAH BERKAHWIN " ,
nurse tu wajib tanya , puan mengandung tak ?
atau kalau berat mulut sangat nak tanya ,
sila la suruh patient tu bagi urine dan buat lah urine test .
caj lah lebih kalau itu yang sangat memalaskan nurse-nurse sekalian .
sebab ini pasal nyawa .
nyawa anak orang dik .. kau jangan main-main ....
( maaf lagi sekali )
so aku harap takkan ada dah nurse yang macam ni kat mana-mana klinik pun .
tapi jangan salah faham ,
tak semua nurse macam ni .
mak aku sendiri pun seorang nurse .
maka terang-teranglah aku langsung tak berniat mengutuk nurse .
hehee....
**dah la awal-awal masuk klinik tu nurse sorang lagi dah buat aku bengang.
haihhh saboo je le..... makin sakit laa patient korang....
ok itu saja ...
harini aku nak share pasal something yang jadi kat aku
supaya orang lain tak kena
pengajaran untuk semua
:)
bagi yang dah kawin ,
mesti ada plan nak anak kan
tak kisah la nak lambat atau cepat
bila Allah dah bagi rezeki ,
bersyukur . mesti terus ada baca-baca pasal pregnancy
ada yang ilmu pasal pregnancy ni tak tebal ,
terutamanya yang tak pernah ada anak ,
iaitu takde pengalaman mengandung, bersalin , jaga anak , etc..
so kat sini apa yang aku nak share ,
JANGAN BUAT X-RAY
ini yang jadi kat aku .
aku taknak ia jadi kat bakal-bakal ibu lain
ceritanya camni ,
aku pegi buat medical checkup kat satu klinik sebab aku dapat masuk kerja baru .
so macam biasalah ,
bila sampai klinik , kita kena register nama kat kaunter tu kan
aku pun tulis nama , umur , semua-semua lah .
termasuklah aku TICK kat MARRIED .
bermakna aku dah kawin lah kan .
lepastu , salah sorang staff nurse ( yang bermuka masam tak mesra ) kat situ pun bawak aku pegi timbang berat , tinggi , check BP , check mata dan apa ntah lagi , tak ingat .
lepastu dia bawak aku pegi ke bilik X RAY
bagi yang tak tahu ,
meh sini nak bagitau .
orang yg mengandung TAK BOLEH BUAT X-RAY sebab boleh menyebabkan keguguran .
so bila dah sampai depan pintu bilik x-ray,
aku pun tanya nurse tu .
" kejap , kalau pregnant tak boleh buat x-ray kan? "
dia pun tanya aku balik ,
" pregnant ke? "
dik ooiiii... nasib baik laa 3 hari sebelum aku buat medical checkup tu aku dah baca dalam satu buku yang orang mengandung tak boleh buat x-ray .
buatnya kalau aku tak baca ? apa jadi kalau aku terus ikut je buat x-ray ?
kau pun takde tanya aku sama ada aku pregnant atau tak kan .
bagi aku la ,
( maaf kalau pendapat aku ni salah )
kalau patient tu dah tulis kat borang " SUDAH BERKAHWIN " ,
nurse tu wajib tanya , puan mengandung tak ?
atau kalau berat mulut sangat nak tanya ,
sila la suruh patient tu bagi urine dan buat lah urine test .
caj lah lebih kalau itu yang sangat memalaskan nurse-nurse sekalian .
sebab ini pasal nyawa .
nyawa anak orang dik .. kau jangan main-main ....
( maaf lagi sekali )
so aku harap takkan ada dah nurse yang macam ni kat mana-mana klinik pun .
tapi jangan salah faham ,
tak semua nurse macam ni .
mak aku sendiri pun seorang nurse .
maka terang-teranglah aku langsung tak berniat mengutuk nurse .
hehee....
**dah la awal-awal masuk klinik tu nurse sorang lagi dah buat aku bengang.
haihhh saboo je le..... makin sakit laa patient korang....
ok itu saja ...
25 April 2014
Kompang & Nasi Minyak
Assalamualaikum~
haa ni sambungan entry lepas
hehe
kompang pun berbunyi
aku ni pulak dah macam pegang ais
beku tangan sebab nervous
rasa macam dah lama plak tak jumpa dia
tu yang nervous tu
ecewahh hahaha
memang awal-awal lagi aku dah bagitau
wedding aku tak ada renjis-renjis
tepung tawar , tepung gandum , tepung gomak dan segala tepung .
just salam kat pelamin and bergambar
that's it .
penat jugak la jadi pengantin ni ye
tak putus-putus orang mintak nak bergambar
rasa macam rosak botox aku sebab asyik senyummm je
emcee panggil makan sampai dua kali pun kitorang tak boleh nak bangun dari pelamin
sebab dah jadi macam retisss
terasa macam semua guest tu peminat-peminat aku
nak sign ! nak sign !
eeww perasan
haha
masa makan beradab pun sama
kena control sopan hihihi
kepada bakal-bakal pengantin ,
nanti jangan makan nasi macam makan burger pulak tau
tak pasal je gambar korang duk ngangaaa
sebab macam tiap masa adaaa je camera flash depan muka korang
lepas makan , emcee pun panggil untuk potong kek
ececeeehhh sebenarnya aku dah plan dengan emcee dah
" nanti masa nak potong kek , tolong play lagu " Because You Loved Me " by Celine Dion ye . "
acah-acah sweet la kan
hahahaa
so emcee tu pun bertindak mengikut arahan
yeayy !!
lepas selesai semua ,
sesi bergambo le pulok dengan family
macam-macam gaya laaa
biasa laa kitorang kan memang photogenic
haahaa perasansss
untuk wedding aku ni ,
Alhamdulillah ramai yang sudi tolong
family mama n abah
Farah and Kak Umira yang tolong pasang thank you tag
angah yang buatkan bilik pengantin hihii
cik yang bangun tengah malam tolong buat goodies
maksu paksu yang rebuskan telur
goodies girls yang comey loteyy
dulang girls yang cun melecun
Iman Safiya tuan photobooth
Wani yang tolong buat guestbook
Nadira & Firdaus as pengapit
Amal Ainul , Ellie , Liyana , and kawan-kawan lain yang banyak cerita pasal adat-adat hihihi
Kak Nasrah yang bagi idea-idea
besties yang buat surprise terkejut beruk aku sehari sebelum nikah
ehh sesat ni tetibe nikah
andddd.... ramaii lagiii
terima kasihhhhhh
zatyyy ooo zatyy kenape laa kau tak datang... merajuk 3 minit !
aku tak sempat nak selfie selfie kat photobooth Iman
hehe memang tak sempat laa oiii
sangat la cute kan photobooth ni
kalau berminat boleh comment entry ni ye ;)
*promote promote !
Alhamdulillah ,
wedding belah aku berjalan lancar
seterusnyaa 4 hari selepas wedding belah aku ,
majlis kesyukuran puleee..
jommm ke Kota Bharu !
juga berjalan lancar
perfect !!
terima kasih semua
wedding belah aku berjalan lancar...
walaupun ada sikit-sikit benda yang tak memuaskan hati aku
mintak pelamin yang tu ,
dapat pelamin yang ni .
pengajarannya , jangan buat kerja last minute .
bridal perlu tengok dewan awal-awal .
supaya nanti apa-apa nak ubah semua boleh ubah awal-awal .
kalau dari awal tau pelamin tu tak muat stage atau sebagainya ,
dari awal lagi aku tak pilih pelamin yang aku suka tu .
it's ok .. nasib baik pelamin tu cantik jugak la ..
bukan pelamin je ,
baju , kasut , tudung semua tu sepatutnya bagi customer puas hati
ehh terceramah pulak . sorry sorry
thank youuu
* ok senyum sikitttt :) :)
tata ! :)
haa ni sambungan entry lepas
hehe
kompang pun berbunyi
aku ni pulak dah macam pegang ais
beku tangan sebab nervous
rasa macam dah lama plak tak jumpa dia
tu yang nervous tu
ecewahh hahaha
| Gold & Red |
memang awal-awal lagi aku dah bagitau
wedding aku tak ada renjis-renjis
tepung tawar , tepung gandum , tepung gomak dan segala tepung .
just salam kat pelamin and bergambar
that's it .
penat jugak la jadi pengantin ni ye
tak putus-putus orang mintak nak bergambar
rasa macam rosak botox aku sebab asyik senyummm je
emcee panggil makan sampai dua kali pun kitorang tak boleh nak bangun dari pelamin
sebab dah jadi macam retisss
terasa macam semua guest tu peminat-peminat aku
nak sign ! nak sign !
eeww perasan
haha
| haa ni la peminat-peminat tegar aku hahaa |
masa makan beradab pun sama
kena control sopan hihihi
kepada bakal-bakal pengantin ,
nanti jangan makan nasi macam makan burger pulak tau
tak pasal je gambar korang duk ngangaaa
sebab macam tiap masa adaaa je camera flash depan muka korang
lepas makan , emcee pun panggil untuk potong kek
ececeeehhh sebenarnya aku dah plan dengan emcee dah
" nanti masa nak potong kek , tolong play lagu " Because You Loved Me " by Celine Dion ye . "
acah-acah sweet la kan
hahahaa
so emcee tu pun bertindak mengikut arahan
yeayy !!
lepas selesai semua ,
sesi bergambo le pulok dengan family
macam-macam gaya laaa
biasa laa kitorang kan memang photogenic
haahaa perasansss
| Siblings :D |
| gaya wajib aku tu .. *ahli bina badan. hahaa |
untuk wedding aku ni ,
Alhamdulillah ramai yang sudi tolong
family mama n abah
Farah and Kak Umira yang tolong pasang thank you tag
angah yang buatkan bilik pengantin hihii
cik yang bangun tengah malam tolong buat goodies
maksu paksu yang rebuskan telur
goodies girls yang comey loteyy
dulang girls yang cun melecun
Iman Safiya tuan photobooth
Wani yang tolong buat guestbook
Nadira & Firdaus as pengapit
Amal Ainul , Ellie , Liyana , and kawan-kawan lain yang banyak cerita pasal adat-adat hihihi
Kak Nasrah yang bagi idea-idea
besties yang buat surprise terkejut beruk aku sehari sebelum nikah
ehh sesat ni tetibe nikah
andddd.... ramaii lagiii
terima kasihhhhhh
zatyyy ooo zatyy kenape laa kau tak datang... merajuk 3 minit !
| Goodies Girls ! yeayy ! who's next ? :) |
hehe memang tak sempat laa oiii
sangat la cute kan photobooth ni
kalau berminat boleh comment entry ni ye ;)
*promote promote !
![]() | ||
| Yuni aku curi gambar kau hihi |
| by Iman Safiya ;) |
| tudiaaaa baju purple tu la Iman Safiya tuan photobooth . orang sibuk laga-laga pipi dia pulak sibuk call . serious je . cakap dengan customer la tuu... masyukkk !! |
Alhamdulillah ,
wedding belah aku berjalan lancar
seterusnyaa 4 hari selepas wedding belah aku ,
majlis kesyukuran puleee..
jommm ke Kota Bharu !
juga berjalan lancar
perfect !!
| gambar ni blurrr tapi macam best sebab semuanya model ubat gigi :D |
terima kasih semua
wedding belah aku berjalan lancar...
walaupun ada sikit-sikit benda yang tak memuaskan hati aku
mintak pelamin yang tu ,
dapat pelamin yang ni .
pengajarannya , jangan buat kerja last minute .
bridal perlu tengok dewan awal-awal .
supaya nanti apa-apa nak ubah semua boleh ubah awal-awal .
kalau dari awal tau pelamin tu tak muat stage atau sebagainya ,
dari awal lagi aku tak pilih pelamin yang aku suka tu .
it's ok .. nasib baik pelamin tu cantik jugak la ..
bukan pelamin je ,
baju , kasut , tudung semua tu sepatutnya bagi customer puas hati
ehh terceramah pulak . sorry sorry
thank youuu
* ok senyum sikitttt :) :)
#AzamAnis ;)
![]() |
| gambar ni blur ke korang yang rabun ? hehe |
tata ! :)
24 April 2014
Sah . Alhamdulillah ..
Assalamualaikum~
entry pertama selepas aku bergelar seorang isteri
hehehee
kendurinya dah sebulan lebih
tapi baru ada masa nak tulis blog
cewahh konon busy sangat la tuu
sekarang baru aku faham kenapa orang yang nak nikah tu menangis
dulu aku duk fikir ,
laaa kan happy.. kenapa nangis?
bila tiba masa aku nak nikah ,
baru aku faham
sebak campoq suka laa hang kataaaaa
hihihi
sampai je depan masjid ,
dah nampak aku punya awek-awek
semua in purple
favourite color tuu !
sayangg korang !!
pastu teringat la kat Aina yang tak jadi join
takde rezeki nak jumpa hang Aina :(
benda pertama yang buat aku sebak ialah Abah
Abah yang nikahkan kami
aku tak tau macam mana perasaan abah
tapi dari muka abah yg macam sedaya upaya tahan nangis masa nak lafaz ,
aaaaaaaa aku lagi la tak boleh tahan nangis !
dan mama yg peluk aku
pelukan yang ada makna
pelukan yang lain dari lain
gugur laa air mata ni tengok mama sebak macam tu
sah
sah
sah
sah
lepas tu.. gugur lagi air mata ni
kali ni menangis sebab happy
alhamdulillah dengan sekali lafaz ,
aku sah jadi isteri Nik Mohd Azamuddin
hehee
#22Mac2014
hoi kat sini pun nak hashtag ke
dupdapdupdap
laju gilos jantung aku
masa dia nak cium dahi
adeiii cover cover nervous dengan gelak-gelak
gelak-gelak tapi cover ayu gitewww
nasib baik duduk
kalau berdiri mau aku tergolek kat situ sebab menggigil lutut
lepas majlis akad nikah ,
mula laa busy isi goodies kat rumah
orang message pun tak sempat nak reply
nak lock keypad pun tak sempat
* pehhhhh menipu sangat
Alhamdulillah...
majlis akad nikah berjalan lancar ..
terima kasih abah and mama sebab sponsor macam-macam untuk anis
sedap beb abah masak !
hehe promote skit !
terima kasih abang wan , abang afiq and farah banyak sangat tolong
terima kasih pengapit pengepit hanger ampaian semua lah , Nadira:)
terima kasih angah, cik, cik Li, maksu, paksu, mak njang, pak njang, amboii nak sebut satu-satu sampai esok pun tak habis .
senang cerita terima kasih family !!
terima kasih kawan-kawan yang banyak tolong
terima kasih Nurul sebab bagi pinjam dulang yang comel tu
terima kasih abang ;)
hehe
so tengah malam tu dah nak pukul 11 malam ,
pegi la dewan nak tengok progress pelamin and catering .
sampai je dewan
terharunyaa
rupanya kawan-kawan dah lama sampai duk terjengket-jengket pasang background photobooth
semuanya DIY !
idea kreatif dari Iman , Min , Ezza and Aida <3
gambar photobooth DIY tuu aku upload kat entry lepas ni
hihi
so aku balik malam tuu
dah nak pukul 12 ni oiii
aduhh rasa nak hantuk kepala kat dinding
sebab baru teringat sign arrow belum print dan belum pasang !
ya Allah..... sempat tak ni ?
pukul 2 pagi abang-abang aku pegi pasang kat tiang-tiang traffic light .
diorang kata waktu paling bagus nak pasang sebab tak banyak kereta .
huhh lega aku ..
ingatkan nak berserah je kalau guest aku sesat .
hahahaa
so aku pun tido laa bila dah siap semuanya
tunggu wedding esoknya
nervous tak hengat !
bersambung.....
cehhh ada jugak bersambung
hihihi
entry pertama selepas aku bergelar seorang isteri
hehehee
kendurinya dah sebulan lebih
tapi baru ada masa nak tulis blog
cewahh konon busy sangat la tuu
sekarang baru aku faham kenapa orang yang nak nikah tu menangis
dulu aku duk fikir ,
laaa kan happy.. kenapa nangis?
bila tiba masa aku nak nikah ,
baru aku faham
sebak campoq suka laa hang kataaaaa
hihihi
sampai je depan masjid ,
dah nampak aku punya awek-awek
semua in purple
favourite color tuu !
sayangg korang !!
pastu teringat la kat Aina yang tak jadi join
takde rezeki nak jumpa hang Aina :(
| buat-buat muka malu . haha |
benda pertama yang buat aku sebak ialah Abah
Abah yang nikahkan kami
aku tak tau macam mana perasaan abah
tapi dari muka abah yg macam sedaya upaya tahan nangis masa nak lafaz ,
aaaaaaaa aku lagi la tak boleh tahan nangis !
| tertunduk-tunduk abah tahan sedih :'( |
dan mama yg peluk aku
pelukan yang ada makna
pelukan yang lain dari lain
gugur laa air mata ni tengok mama sebak macam tu
| i love you mama :') |
sah
sah
sah
sah
lepas tu.. gugur lagi air mata ni
kali ni menangis sebab happy
alhamdulillah dengan sekali lafaz ,
aku sah jadi isteri Nik Mohd Azamuddin
hehee
#22Mac2014
hoi kat sini pun nak hashtag ke
dupdapdupdap
laju gilos jantung aku
masa dia nak cium dahi
adeiii cover cover nervous dengan gelak-gelak
gelak-gelak tapi cover ayu gitewww
nasib baik duduk
kalau berdiri mau aku tergolek kat situ sebab menggigil lutut
| Alhamdulillah :) #AzamAnis |
lepas majlis akad nikah ,
mula laa busy isi goodies kat rumah
orang message pun tak sempat nak reply
nak lock keypad pun tak sempat
* pehhhhh menipu sangat
Alhamdulillah...
majlis akad nikah berjalan lancar ..
terima kasih abah and mama sebab sponsor macam-macam untuk anis
sedap beb abah masak !
hehe promote skit !
terima kasih abang wan , abang afiq and farah banyak sangat tolong
terima kasih pengapit pengepit hanger ampaian semua lah , Nadira:)
terima kasih angah, cik, cik Li, maksu, paksu, mak njang, pak njang, amboii nak sebut satu-satu sampai esok pun tak habis .
senang cerita terima kasih family !!
terima kasih kawan-kawan yang banyak tolong
terima kasih Nurul sebab bagi pinjam dulang yang comel tu
terima kasih abang ;)
hehe
so tengah malam tu dah nak pukul 11 malam ,
pegi la dewan nak tengok progress pelamin and catering .
sampai je dewan
terharunyaa
rupanya kawan-kawan dah lama sampai duk terjengket-jengket pasang background photobooth
semuanya DIY !
idea kreatif dari Iman , Min , Ezza and Aida <3
gambar photobooth DIY tuu aku upload kat entry lepas ni
hihi
so aku balik malam tuu
dah nak pukul 12 ni oiii
aduhh rasa nak hantuk kepala kat dinding
sebab baru teringat sign arrow belum print dan belum pasang !
ya Allah..... sempat tak ni ?
pukul 2 pagi abang-abang aku pegi pasang kat tiang-tiang traffic light .
diorang kata waktu paling bagus nak pasang sebab tak banyak kereta .
huhh lega aku ..
ingatkan nak berserah je kalau guest aku sesat .
hahahaa
so aku pun tido laa bila dah siap semuanya
tunggu wedding esoknya
nervous tak hengat !
bersambung.....
cehhh ada jugak bersambung
hihihi
15 March 2014
Mama
Assalamualaikum~
hari ni 15 Mac 2014
aku duduk dalam bilik ,
bilik yang bersepah dengan barang-barang hantaran ..
rehat kejap , lenguh dah tangan ni .
online sambil baca artikel pasal MH370...
tiba-tiba mama aku bukak pintu bilik ..
" Anis.... "
" Ye? "
" Buat apa ? "
" Tengah baca blog orang pasal flight tu .. "
* mama diam sambil tengok sekeliling bilik *
" Ma... mata macam nangis je . Mama baru lepas nangis ke ? "
* aku bangun tengok mama dekat-dekat *
" Nape ma ? "
* Mama terus peluk aku . Mama nangis *
" Ma.... nape nangis nii... "
aku sangat laa tak boleh tengok orang menangis , lagi-lagi orang yang aku sayang. aku pun menangis sama walaupun aku tak tau lagi kenapa mama menangis .
* Mama diam , lap air mata *
aku agak mama nangis mungkin sebab aku nak nikah lagi beberapa hari ..
" Ma... jangan la sedih .. nanti kan anis duduk rumah dekat-dekat je.. boleh selalu jumpa .. "
* Mama peluk aku lagi *
" I love you Anis .. "
" Ma ... "
" I shouldn't cry kan....."
* Mama lap air mata sambil senyum *
Mama , Anis tulis ni untuk mama
Mama ,
masa Anis 10 tahun ,
tiap pagi mama akan kejutkan Anis sebelum mama dan abah pegi kerja .
Anis akan salam mama dan abah depan pintu
dan bila mama dan abah dah masuk dalam kereta ,
Anis akan kunci pagar .
Mama tau tak Anis akan pegi ke tepi rumah untuk tengok kereta mama dan abah keluar dari simpang sana?
dari situ Anis tengok mama dan abah saaaaampai dah tak boleh tengok lagi
lepas tu baru lah Anis masuk rumah .
dan mama tau tak ,
Setiap hari Anis menangis lepas mama dan abah pegi kerja
menangis , lepas tu sambung tido ..
sambung tido sebab Anis sekolah petang..
Anis pun tak tau kenapa Anis menangis
tapi rasanya macam rindu sangat ..
kenapa laaa mama abah tak duk je kat rumah ?
haa macam tu Anis fikir ..
dan sekarang ,
Anis faham perasaan mama ,
tapi mungkin juga Anis tak betul-betul faham ..
Ma , I can't stand to see you cry
Maafkan Anis atas segala salah Anis pada mama
Terima kasih jagakan diri Anis selama 23 tahun ni ..
I love you too , Ma...
Thank you Allah for my mother
hari ni 15 Mac 2014
aku duduk dalam bilik ,
bilik yang bersepah dengan barang-barang hantaran ..
rehat kejap , lenguh dah tangan ni .
online sambil baca artikel pasal MH370...
tiba-tiba mama aku bukak pintu bilik ..
" Anis.... "
" Ye? "
" Buat apa ? "
" Tengah baca blog orang pasal flight tu .. "
* mama diam sambil tengok sekeliling bilik *
" Ma... mata macam nangis je . Mama baru lepas nangis ke ? "
* aku bangun tengok mama dekat-dekat *
" Nape ma ? "
* Mama terus peluk aku . Mama nangis *
" Ma.... nape nangis nii... "
aku sangat laa tak boleh tengok orang menangis , lagi-lagi orang yang aku sayang. aku pun menangis sama walaupun aku tak tau lagi kenapa mama menangis .
* Mama diam , lap air mata *
aku agak mama nangis mungkin sebab aku nak nikah lagi beberapa hari ..
" Ma... jangan la sedih .. nanti kan anis duduk rumah dekat-dekat je.. boleh selalu jumpa .. "
* Mama peluk aku lagi *
" I love you Anis .. "
" Ma ... "
" I shouldn't cry kan....."
* Mama lap air mata sambil senyum *
Mama , Anis tulis ni untuk mama
Mama ,
masa Anis 10 tahun ,
tiap pagi mama akan kejutkan Anis sebelum mama dan abah pegi kerja .
Anis akan salam mama dan abah depan pintu
dan bila mama dan abah dah masuk dalam kereta ,
Anis akan kunci pagar .
Mama tau tak Anis akan pegi ke tepi rumah untuk tengok kereta mama dan abah keluar dari simpang sana?
dari situ Anis tengok mama dan abah saaaaampai dah tak boleh tengok lagi
lepas tu baru lah Anis masuk rumah .
dan mama tau tak ,
Setiap hari Anis menangis lepas mama dan abah pegi kerja
menangis , lepas tu sambung tido ..
sambung tido sebab Anis sekolah petang..
Anis pun tak tau kenapa Anis menangis
tapi rasanya macam rindu sangat ..
kenapa laaa mama abah tak duk je kat rumah ?
haa macam tu Anis fikir ..
dan sekarang ,
Anis faham perasaan mama ,
tapi mungkin juga Anis tak betul-betul faham ..
Ma , I can't stand to see you cry
Maafkan Anis atas segala salah Anis pada mama
Terima kasih jagakan diri Anis selama 23 tahun ni ..
I love you too , Ma...
Thank you Allah for my mother
08 March 2014
dear diary ,
Assalamualaikum~
hari ni 8 Mac 2014
please pleaseeee stop tanya soalan yang boleh menggerakkan kakiku ke mukamu
aku stress . tolong faham .
and i really hope that no one will say this again !
" kau niii makin kurus laaa .. cuba laa naikkan berat badan tu sikitt ... melayanggg je... "
seriously?
apa kau ingat aku hari-hari siat badan aku kasi kurus ke ?
sangat lah benci ayat tu .
sebab , aku sedang berusaha menaikkan berat badan .
bukan aku tak cuba .
heheee
so please , do understand me .
senyum tak bermakna suka okay?
thank you blog ,
tempat menulis isi hati
:)
hari ni 8 Mac 2014
please pleaseeee stop tanya soalan yang boleh menggerakkan kakiku ke mukamu
aku stress . tolong faham .
and i really hope that no one will say this again !
" kau niii makin kurus laaa .. cuba laa naikkan berat badan tu sikitt ... melayanggg je... "
seriously?
apa kau ingat aku hari-hari siat badan aku kasi kurus ke ?
sangat lah benci ayat tu .
sebab , aku sedang berusaha menaikkan berat badan .
bukan aku tak cuba .
heheee
so please , do understand me .
senyum tak bermakna suka okay?
thank you blog ,
tempat menulis isi hati
:)
19 February 2014
Juwita & Taufik - Lovers In Subang :D
Assalamualaikum~
bukan cerita Lovers In Paris .
tapi ni cerita Lovers In Subang , okay .
14 . 02 . 14
Alhamdulillah ..
maka pada tarikh ini Hirda Juwita si cantik manis berlesungbatu pipit di pipi bertukar status dari Cik Hirda Juwita kepada Puan Hirda Juwita....
hehe
sambil tulis blog ni aku pasang lagu cintan cinton
bagi feeling lebih sikit nak tulis blog pasal korang ni Jue , Taufik oiii
encik tu pun dah tido ..
takde siapa nak mesej sayee . hehek
ngengada doohh penulis ni , tumbuk kang
okay
al ceritanya , Jue dah pun arrange flower girls untuk wedding dia
semuanya lapan orang termasuk aku
hoyehh gumbira !
so hari yang ditunggu-tunggu ,
15 . 02 . 14
gegirl semua pun bersiap lah
* make up make up *
ada yang tak reti pakai eye liner
ada yang baju dia belum iron
ada yang iron baju sampai terbakar
ada yang berpeluh sampai rasa nak mandi 10 kali
ada yang lapar gila
ada yang kasut tercabut
ada yang sibuk snap gambar
ada yang takut kat jarum peniti
hihihi jangan mareee
aku tengah snap-snap gambar sementara gegirl lain bersiap ,
Puan Juwita kita call
" u olls kat manaa ?? we olls tunggu niii , bila u olls nak datang ?? semua dah tunggu ni , Taufik dah sampaiii "
di sini kami ingin memohon sejuta ratus lapan ribu enam ringgit tiga puluh juta belas kali kat Juwita , Taufik dan semua kerana telah membuat anda semua menunggu ..
sebenarnya kami semua nak buat suasana suspens supaya menambahkan debaran Juwita dan Taufik macam tengok cerita seram . so hangpa toksah la pi tengok wayang cerita hantu ....
hihihi sorry sangat kitorang agak lambat .. ada masalah teknikal :(
bila dah masuk dewan ,
rose petals tu pun dibaling masa Juwita and Taufik jalan kat red carpet .
eh , baling ke ? ke tabur ?
macam tak sesuai je tabur ?
campak ke ? lagi la tak sesuai
ah apa-apa je la
hihi
selesaiiii
to Juwita & Taufik ,
Anis doakan korang bahagiaaaaa sangat hingga ke syurga ,
semoga dimurahkan rezeki , dipermudahkan segala urusan .
happy selalu ye Jue , Taufik .
Congratulations to you both and may you carry the joy of this happy day close to your heart as you journey the road of life together...
nampak tak ni ayat copy paste? haha
Alhamdulillah ...
saya juga nak mintak maaf kpd Juwita dan Taufik kerana telah menculik gambar2 anda dari facebook . sekian .
bukan cerita Lovers In Paris .
tapi ni cerita Lovers In Subang , okay .
14 . 02 . 14
Alhamdulillah ..
maka pada tarikh ini Hirda Juwita si cantik manis berlesung
hehe
![]() |
| purple gitewww... korang sweet kuasa tiga puluh tiga belas ratus empat juta lima belas ratus ringgit . ehh ?? |
bagi feeling lebih sikit nak tulis blog pasal korang ni Jue , Taufik oiii
encik tu pun dah tido ..
takde siapa nak mesej sayee . hehek
ngengada doohh penulis ni , tumbuk kang
![]() |
| mesti syahduuu je time ni kan haha :') |
okay
al ceritanya , Jue dah pun arrange flower girls untuk wedding dia
semuanya lapan orang termasuk aku
hoyehh gumbira !
so hari yang ditunggu-tunggu ,
15 . 02 . 14
gegirl semua pun bersiap lah
* make up make up *
ada yang tak reti pakai eye liner
ada yang baju dia belum iron
ada yang iron baju sampai terbakar
ada yang berpeluh sampai rasa nak mandi 10 kali
ada yang lapar gila
ada yang kasut tercabut
ada yang sibuk snap gambar
ada yang takut kat jarum peniti
hihihi jangan mareee
aku tengah snap-snap gambar sementara gegirl lain bersiap ,
Puan Juwita kita call
" u olls kat manaa ?? we olls tunggu niii , bila u olls nak datang ?? semua dah tunggu ni , Taufik dah sampaiii "
di sini kami ingin memohon sejuta ratus lapan ribu enam ringgit tiga puluh juta belas kali kat Juwita , Taufik dan semua kerana telah membuat anda semua menunggu ..
sebenarnya kami semua nak buat suasana suspens supaya menambahkan debaran Juwita dan Taufik macam tengok cerita seram . so hangpa toksah la pi tengok wayang cerita hantu ....
hihihi sorry sangat kitorang agak lambat .. ada masalah teknikal :(
bila dah masuk dewan ,
rose petals tu pun dibaling masa Juwita and Taufik jalan kat red carpet .
eh , baling ke ? ke tabur ?
macam tak sesuai je tabur ?
campak ke ? lagi la tak sesuai
ah apa-apa je la
hihi
selesaiiii
![]() |
to Juwita & Taufik ,
Anis doakan korang bahagiaaaaa sangat hingga ke syurga ,
semoga dimurahkan rezeki , dipermudahkan segala urusan .
happy selalu ye Jue , Taufik .
Congratulations to you both and may you carry the joy of this happy day close to your heart as you journey the road of life together...
nampak tak ni ayat copy paste? haha
Alhamdulillah ...
saya juga nak mintak maaf kpd Juwita dan Taufik kerana telah menculik gambar2 anda dari facebook . sekian .
Subscribe to:
Posts (Atom)






